×

Ми тут:

підписатися

Христина Коваленко: «Елегантність – це стиль, непідвладний часу»

Розмовляла: Марта Лука

 

Христино, чим Ви займалися до створення бренда?

– Я з числа тих дівчат, які перехворіли «синдромом відмінника»​ в школі. Потім вступила на факультет іноземних мов, що, як тоді вважалося, найбільше пасував дівчинці з педагогічної сім’ї. Далі класичний розвиток подій – заміжжя, діти, як то кажуть, будувала сімейне гніздечко. Але я не вмію сидіти на місці, мені не вистачало руху і я вступила до ще одного вузу, здобула другу вищу освіту, закінчила юридичний факультет. Працювала в органах місцевого самоврядування міста Львова.

Усвідомлення бажання створювати одяг було завжди чи Ви зрозуміли це в якийсь певний період?

– У дитинстві обшивала ляльок, як своїх, так і подруг. Мала дуже красиву німецьку ляльку. Такої не було ні у кого. Добре пам’ятаю, що вона мала просто бездоганно вкладене волосся, зібране у тоненьку сіточку. І мені ставало страшно її знімати, щоб попелясті локони не розтріпалися. Повірте, у цієї красуні був найбільший гардероб. Я шила все: топи, плаття, штани, шуби і, звичайно, весільну сукню з відрізаного шматка тюлю із занавісок.

 

 

Пригадую, як моя мама, бабуся чи тітка кудись їздили, діставали різні відрізи тканин. Ці шматки подорожували від сусідок до коліжанок, їх обговорювали співробітники на роботі. І кожна прикладала їх до лиця перед дзеркалом і тишком-нишком фантазувала, що б вона собі пошила, якщо б їй пощастило мати цю тканину. Тоді не існувало навіть такого терміна, як «дизайнер». Була швея, що мала маленький відріз тканини перетворити на стильне пальто, точно таке, як на сторінках журналу «Burda».

Чи стають у нагоді зараз дві вищих освіти, які Ви отримали ще до початку існування бренда?

– Це, а також численні курси, маса прочитаної літератури, подорожі, спілкування з людьми в комплексі і стало фундаментом до прийняття наміру кардинально змінити свій професійний вектор. Зате я можу впевнено стверджувати, що рішення не приймалося емоційно, не було жодного підтексту будувати персональний бренд і використовувати його для власного піару. Йдеться про цілеспрямований продуманий до дрібниць крок. Правда, мені потрібно було трохи часу та сміливості, щоб спершу зізнатись собі, а потім і з іншими поділитись тим, що так довго носила у своєму серці.

 

З якими головними труднощами Ви стикнулися на початку роботи?

– У процесі виробництва – це відсутність тканин на українському ринку, якісної фурнітури, ниток. Іноді, підраховуючи собівартість спідниці, я стикаюся з тим, що тканина коштує дешевше, як блискавка до неї. І це реальність.

Якісна красива фурнітура додає ціни товару. Але чи додає вона йому цінності в очах української жінки? На жаль, ні.

Основна проблема нашого покупця - це недовіра до українського виробника. Люди налаштовані платити за іноземні бренди, навіть якщо вони усвідомлено віддають гроші лише за бирку, але далеко не готові платити за якісний український одяг, не такий відомий чи розкручений. Я чітко знаю, бо сама переконалася на власних помилках, що якість не може коштувати дешево. На жаль, більшість наших громадян не хочуть цього розуміти. Люди просто дивляться на ціну, а цінності ніхто не розглядає.

 

Раніше я дивувалась, як доросла жінка не відрізняє натуральний шовк від звичайного поліестру. Тепер до цього ставлюся спокійно, бо розумію: як вона може це знати, якщо ніколи не тримала шовку в руках.

Сьогодні все шиють із синтетичних тканин, використовують дешеву фурнітуру, відшивають на фабриках, де важко проконтролювати якість. Мас-маркет заполонив український ринок, і з цим важко боротись. І ще питання: чи варто?

Кого Ви вважаєте цільовою аудиторією бренда Sole?

– Жінка Sole – це про стан душі. Вона елегантна та яскрава. Це не про тренди, а про стиль. Відповідно, свою цільову аудиторію ми визначаємо не стільки за віком чи іншими ознаками, скільки за світоглядом та способом мислення. Наша жінка вміє цінувати себе, не метушиться, насолоджується кожним моментом і надихає. Вона вишукана, стильна і завжди з родзинкою – як і наш одяг.

​Назва вашого бренда перекладається з італійської як «сонце». Чому Ви вирішили обрати саме її?

– Це асоціація з сонячною та теплою Італією, із завжди усміхненими італійськими чоловіками та стильними жінками. Коли ви говорите про «сонце», у вас з’являються лише теплі, світлі, позитивні емоції. Водночас ви розумієте його велич, силу, досконалість.

У мене не було жодного сумніву у виборі назви. І, незважаючи на певні труднощі, з якими зіткнулась через існування брендів із такою ж назвою, зокрема у сфері взуття, я не відступила.

​Які тканини та матеріали Ви використовуєте для створення одягу?

– Всі тканини привозимо з Італії. Це справжня Мекка для дизайнерів. І, правду кажучи, для мене дуже захоплюючий процес. Я отримую масу задоволення під час вибору тканин. Адже власниками цих складів є здебільшого старші італійці, чоловіки, які знають про свої тканини все. Для мене як для жінки спілкування з мужчиною, який так багато і так захоплено може розповісти про текстуру, переплетіння ниток, умови зберігання, кольори, про вироби, що варто чи не варто шити з цих тканин, – просто неймовірний досвід.

 

Дуже часто я їду на закупку матеріалів, маючи в голові лише чорно-білі ескізи, тільки загальне уявлення, якою має бути наступна колекція. За день руками перегортаю сотні тканин, за ніч перемальовую сотні варіантів. Але саме там, серед безкінечних стелажів та незліченних рулонів, я домальовую свою майбутню колекцію.

Чи трапляються у Вас творчі кризи? Якщо так, то як справляєтеся з такими періодами?

– Творча криза – закономірний і просто необхідний етап, який виникає у кожної креативної особистості. Без цього неможливий новий етап. І не варто творчих криз боятися. Для мене в такий період потрібно переключатися на щось кардинально інше: готую, випікаю для сім’ї якісь смаколики, йду по гриби…

 

За якими критеріями Ви обираєте моделей для своїх показів?

– Напевне, за поглядом. Він не може бути пустий.

Одяг набуває форм жіночого тіла. Тому воно має нам допомогти якнайкраще показати це вбрання, яке підкреслює жіночність. Тому моделі все ж таки повинні мати жіночні форми.

Ні для кого не таємниця, що у наш час на ринку fashion-індустрії існує величезна конкуренція. Чи не лякала Вас ця думка на момент створення власного бренда?

​- Коли ти справді гориш своєю мрією, то не дуже маєш часу озиратися і пильнувати конкурентів. Я вірю, що якщо ти викладаєшся на 100% і займаєшся улюбленою справою, то успіх прийде у будь‑якому випадку.

Звісно, у fashion-індустрії є дуже багато гравців і конкуренція просто шалена. Але замість того, щоб витрачати енергію на боротьбу, набагато продуктивніше сфокусуватися на своїх покупцях, вивчити їхні проблеми та потреби і створити для них справді гідний продукт.

Що Ви би порадили сучасним жінкам, які мріють про власний бізнес?

– Вірити в себе, не зраджувати мріям, бути впертими та незалежними у досягненні своєї мети.

 

Free WordPress Themes, Free Android Games